date
2024.07.17
modification day
2024.07.17
author
남유경
hits
67

[2024-2] Registration of Research Students 수료후 연구생 등록

 

[2024-2] Registration of Research Students for Fall Semester of 2024

수료후 연구생 등록 및 수납계획 알림

 

* Please check the application period and make sure to submit your application within the application period.

 You can't apply before or after the application period.

신청 기간을 확인하시고, 반드시 신청 기간 내에 신청서를 제출해주십시오. 신청 기간 전/후로는 신청이 불가능합니다.

 


1. Applicants: Graduate Students who have completed Master's or Ph.D. coursework

  (※ Including students who will complete their coursework until Aug. 2024)

 

2. Application Period :

구 분

Submit your application (to: GSIS Office)

(09:00 ~ 17:00)

First Round

2024. 8. 1.(Thu) ~ 8. 8.(Thu)

Second Round

2024. 9. 2.(Mon) ~ 9. 9.(Mon)

 

3. How to apply: Fill out application form (Attached), and submit a visit to GSIS office

 Please obtain your advisor's signature or stamp before submitting your application. (Applications without signature will not be accepted)

 

4. Payment Period :

구 분

Print out Bill (from 10:00)

Payment Period (24 hours a day)

First Round

8. 20.(Tue)

8. 20.(Tue)  ~  8. 23.(Fri)

Second Round

9. 24.(Tue)

9. 24.(Tue)  ~  9. 26.(Thu)

  * How to print out: 학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) 등록」 고지서출력」 수료후연구생고지서

 

5. Registration Fee: 10% of the tuition Ⅱ 

  * How to check:  학생지원시스템 (http://onestop.pusan.ac.kr) 등록」 등록금 책정표」 


6. How to Pay:

  - Visit any NH Bank(※ Code: 948648(NH)) with a bill

  - Transaction to your designated virtual account: Internet・Mobile・Phone(ARS) Banking, CD・ATM Deposit

 

7. Payment Confirmation : 학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) 등록」 납부확인(영수증출력) 납부확인: 학생지원시스템 - 「등록」 - 「납부확인(영수증출력)」 

 

8. Important Notes

 1) Please obtain your advisor's signature or stamp in person.

 2) You can never make a payment after the due date. Please make sure to pay your tuition within the period.

 3) After the application period, the GSIS faculty will decide the applicants who can register for research students. Those who can not register will be contacted individually. (* Research Students(수료후 연구생) cannot register without permission from the GSIS faculty meeting.)

 4) The advisor for the PASS Program is not the academic advisor; students who do not designate an advisor must obtain the signature or stamp of the Associate Dean.

 

---------------------------------------------------------------------------------------- 


1. 신청대상: 대학원 석사 또는 박사과정 수료자 (2024.8월 수료예정자 포함)

 

2. 신청기간:

구 분

신청서 제출 (제출처: 국제전문대학원 행정실)

(09:00 ~ 17:00)

1

2024. 8. 1.(목) ~ 8. 8.(목)

2

2024. 9. 2.(월) ~ 9. 9.(월)

 

3. 신청방법: 신청서 작성(첨부파일) 후 방문 제출

  * 지도교수님의 서명 또는 도장을 직접 받아서 제출하여 주시기 바랍니다.

 

4. 납부기간

구 분

고지서 출력*(10:00부터)

납부기간(매일24시간)

1차 등록

8. 20.(화)

8. 20.(화)  ~  8. 23.(금)

2차 등록

9. 24.()

9. 24.()  ~  9. 26.()

  * 학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) 등록」 고지서출력」 수료후연구생고지서

 

5. 납부금액: 수업료Ⅱ의 10%  

    * 학생지원시스템 등록」 등록금 책정표」 참고

 

6. 납부방법

  - 농협은행 전국지점 (※ 학교코드: 948648(농협)) 방문납부 ※ 고지서 지참

  - 가상계좌 이체: 인터넷・모바일・폰(ARS)뱅킹, CD・ATM기 송금

 

7. 납부확인: 학생지원시스템 - 「등록」 - 「납부확인(영수증출력)」 

 

8. 주의사항

 1) 지도교수님의 서명 또는 도장을 직접 받아서 제출하십시오.

 2) 기간 외 납부는 절대 불가능합니다. 반드시 기간 내에 납부하여 주십시오.

 3) 수료후 연구생 신청 후 학과회의를 통해 등록 가능 여부를 최종 결정합니다. 신청자 중 등록 불가능자는 향후 안내드릴 예정입니다.

    (* 학과회의를 통한 학과장님 허가 없이는 수료후 연구생 등록이 불가합니다.)

 4) 지도교수상담제(PASS Program)의 지도교수는 (논문)지도교수가 아닙니다. 지도교수를 지정하지 않은 학생은 부원장님의 서명 또는 도장을 받아야합니다. 

 

file