• Home
  • >
  • GSIS LOUNGE
  • >
  • Notice

Notice

[2019-1] 수강신청 Course Registration

페이지 정보

GSIS Date. 19-01-31 19:39 Hit. 450 Comment0

첨부파일

본문



2019학년도 1학기 대학원 과정 수강신청 안내

 Course Registration for Spring Semester of 2019



1. 수강신청기간 

(1) 1차 수강신청(대학원 재학생, 복학예정자): 2019.2.8.(금) 8:00~ 2.11.(월) 18:00

(2) 신입생 수강신청(대학원 신입생): 2019.2.13.(수) 10:00~2.14.(목) 18:00

* 신입생의 경우, 학번 대신 수험번호와 비밀번호 (생년월일 6자리)로 로그인 가능

(3) 2차 수강신청(대학원 재학생): 2019.2.15.(금) 10:00~2.18.(월) 17:00


2. 1차 폐강강좌 공고 및 1차 수강정정 

(1) 1차 폐강강좌 공고: 2019.2.25.(월)

(2) 1차 수강정정: 2019.3.4.(월) 8:00~2019.3.8.(금) 24:00

* 1차 수강정정기간이 최종 수강정정기간입니다. 2차 수강정정은 2차 폐강강좌 수강신청자에 한해 가능합니다.

 

3. 2차 폐강강좌 공고 및 2차 수강정정

(1) 2차 폐강강좌 공고: 2019.3.14.(목)

(2) 2차 수강정정: 2019.3.15.(금) 10:00~2019.3.18.(월) 18:00

* 2차 수강정정은 2차 폐강강좌 수강신청자에 한해 가능합니다.

 

 

4. 수강 신청 방법: 부산대학교 학생지원시스템 홈페이지로 신청 가능

 (학생지원시스템 https://e-onestop.pusan.ac.kr -> 로그인 -> 수업 -> 수강신청 및 확인)

 * 신청방법 첨부파일 확인 Please refer to the attached file guiding how to register.


5. 수강취소(W)
(1) 수강취소 기간 : 2019.4.1.(월) 9:00~ 4.5.(금) 18:00

(2) 수강취소 신청 방법: 부산대학교 학생지원시스템 홈페이지에서 신청 후 신청서 출력하여 해당 교과목 교수님의 서명을 받아 학과사무실로 제출 (*총 2과목 이내 취소가능)

(학생지원시스템 https://e-onestop.pusan.ac.kr -> 로그인 -> 수업 -> 수강취소-> 정규학기 웹신청)

   

6. 주의사항

(1) 수강신청 전 첨부된 Academic Guide를 통해 수료요건 반드시 확인

(2) 수강신청 후 학생지원시스템 내 수강확인 메뉴에서 신청한 과목 반드시 확인


------------------------------------------------------------------------------

 

 

1. Course Registration

(1) First Registration Dates (For Enrolled Students): 2019.Feb.8.(Fri) 8:00~ Feb.11.(Mon) 18:00

(2) Registration Dates(For Incoming Students): 2019.Feb.13.(Wed) 10:00~Feb.14.(Thu) 18:00

* For new students, please use your application number and birthday (6 digits-number) for sigining in PNU student suppor system (e-onestop.pusan.ac.kr).

(3) Second Registration Dates (For Enrolled Students): 2019.Feb.15.(Fri) 10:00~Feb.18.(Mon) 17:00

 

 

2. The 1st Cancelled Course Announcement and Course Correction  

(1) First Cancelled Course Announcement: 2019.Feb.25.(Mon)

(2) First Course Correction: 2019.Mar.4.(Mon) 8:00~2019.Mar.8.(Fri) 24:00

* The 1st Course Correction period is for 'the LAST Course Correction'. The 2nd Coures Correction Period is for only students applying for the 2nd Cancelled Course.  

 

3. The 2nd Cancelled Course Announcement and Course Correction  

(1) Second Cancelled Course Announcement: 2019.Mar.14.(Thu)

(2) Second Course Correction: 2019.Mar.15.(Fri) 10:00~2019.Mar.18.(Mon) 18:00

* The 2nd Coures Correction Period is for only students applying for the 2nd Cancelled Course.  

 

 

4. How to Register for Courses: Through PNU Student Support System (e-onestop.pusan.ac.kr)

 (학생지원시스템 https://e-onestop.pusan.ac.kr -> 로그인 -> 수업 -> 수강신청 및 확인)

 * Please refer to the attached file guiding how to register for courses.


5. Course Registration Withdrawal (W)
(1) Application Period: 2019.Apr.1.(Mon) 9:00~ Apr.5.(Fri) 18:00

(2) How to Withdraw: After applying for withdrw by PNU website and printing out the application form, get a signature from the professor of course you want to cancel and submit the form to GSIS office. (* ONLY TWO courses can be withdrawn)

(학생지원시스템 https://e-onestop.pusan.ac.kr -> 로그인 -> 수업 -> 수강취소-> 정규학기 웹신청)

   

5. Important Note

(1) Please refer to Academic guide attached before coures registration

(2) Please confirm your registrated course in 수강확인 menu in PNU Student Support System website.

(Visit PNU One-stop website https://e-onestop.pusan.ac.kr -> logging in -> click 수업 -> click 수강취소 -> Click 정규학기 웹신청)

  


 

 

 

Comment list

등록된 댓글이 없습니다.