• Home
  • >
  • GSIS LOUNGE
  • >
  • Notice

Notice

[2018-2] 수강취소 신청기간 Course Withdrawal

페이지 정보

관리자 Date. 18-09-27 09:30 Hit. 83 Comment0

첨부파일

본문

​​


2018학년도 2학기 대학원과정 수강취소 신청기간 안내

[2018-2] Notice of Application for Course Withdrawal


 

2018학년도 2학기 대학원과정 수강취소(W) 신청기간을 아래와 같이 안내하오니 수강취소를 희망하는 학생은 절차에 따라 수강교과목 취소신청을 하시기 바랍니다.


1. 대상: 대학원생

 

2. 수강취소 신청기간 : 2018.10.4.(목) 09:00 ~ 2018.10.11.(목) 18:00

 

3. 대학원과정 수강취소 절차 (첨부파일 참조)

  (1) 학생지원시스템(Web)에서 수강취소신청서를 작성한 후 출력 (학생지원시스템 e-onestop.pusan.ac.kr -> 수업 -> 수강취소)
  (2) 대학원생은 수강취소신청서에 해당 교과목 담당교수 허가 (도장 or 서명)를 받고 
  (3) 학과장(김상열 교수님) 승인을 받아 국제전문대학원 행정실로 2018. 10. 11. (목) 18:00 까지 제출하여야 한다.

 

4. 수강취소 신청은 2과목 이내로 하고 취소 이후 신청학점이 최소 3학점 이상이 되어야 한다.

 

5. 수강취소 된 교과목은 성적일람표에 기재되지 않으며 성적평가, 취득학점, 평점평균 산출 등에 반영되지 않는다.


6. 유의사항

  (1) 위 수강취소(W) 기간 외 별도의 취소신청은 받지 않음.
  (2) 수강취소를 신청한 학생은 2018.10.18.(목)부터 “학생지원시스템→ 수업→ 수강신청 및 확인→ 수강확인” 메뉴에서 수강취소 결과를 확인하고 출력하여 보관해야 함. 이를 확인하지 않아 발생하는 모든 불이익은 학생의 책임임.
  (3) 유급자 및 수업연한 초과 등 차등납부대상자의 경우에는 수강 교과목을 취소하더라도  취소한 교과목에 대한 등록금 환불이 되지 않음을 유의.

  
7. 취소 진행 사항 및 기타 문의사항이 있을 때에는 국제전문대학원 행정실로 문의하시기 바랍니다.

  * Tel. 051-510-1663 Email. gsis@pusan.ac.kr

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


We inform you the notice on Course Withdrawal for Fall semester 2018 as below. Students who wish to discontinue a course must withdraw from the class as follows.

 

1. Qualification : Graduate Students

 

2. Application Period : 2018.Oct.4.(Thu) 09:00 ~ 2018.Oct.11.(Thu) 18:00

 

3. How to withdraw (Refer to the attached Doc.)

  a) Fill out the Course Withdrawal Request Form on the website below and print it out
    
(학생지원시스템 https://e-onestop.pusan.ac.kr/ →수업(Course) →수강취소(Withdrawal) 
     (* please refer to attached file in GSIS homepage)

  b) Get the Professor’s signature for the course you want to withdraw. 

  c) Get the Head of Department's signature (Prof. Kim, Sangyoul) and then submit your Course Withdrawal Request Form
      (수강교과목 취소 신청서) at the GSIS office until 6 p.m. on Oct. 11.(Thu) 2018.

 

4. Students can withdraw up to two courses. After withdrawing the courses, students should take at least one course (3 credits).

 

5. Withdrawn courses will not appear on the academic record, and also they will not be reflected in the record evaluation, acquired credit, and grade average


6. Important Notes

  a) Course withdrawal request will be accepted during the given period only (No additional period).

  b) Students who apply for the course withdrawal should check the result on the website (https://onestop.pusan.ac.kr/) from Oct.11.2018. Then print it out and keep it safely. Students are liable for all disadvantages occurred from not following the confirmation procedure.   

  c) Tuition fees of the withdrawn courses will not be returned. 

 
7. If you have any further questions about the course withdrawal procedure, please contact the GSIS office. 

  * Contact: Tel. 051-510-1663 Email. gsis@pusan.ac.kr




 

Comment list

등록된 댓글이 없습니다.